Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:42:23+01:00
Funkcje tkanki nabłonkowej:

1 . Ochraniająca:

- nabłonek pokrywający skórę chroni jej głębsze warstwy przed urazami mechanicznymi,

- nabłonek wyścielający narządy rurowe układu pokarmowego chroni ich ścianę przed urazami mechanicznymi ze strony pokarmu i przed działaniem enzymów trawiennych.

2. Odżywcza:

- nabłonek jelitowy wchłania substancje odżywcze znajdujące się w świetle jelita cienkiego.

3. Wydzielnicza:

- niektóre komórki tkanki nabłonkowej wydzielają substancje zwane wydzielinami (hormony, enzymy).

4. Wydalnicza:

- przez kanaliki nerkowe i gruczoły potowe odbywa się wydalanie szkodliwych produktów przemiany materii.

5. Zmysłowa:

- odbieranie bodźców ze środowiska zewnętrznego np. zmysł smaku.
2009-12-07T18:45:01+01:00
NAbłonki oddzielaja organizm zwierząt od otaczjaącego środowiska, pozwalają na wymianę gazową, ułatwiają odbiór informacji ze świata zewnętrznego, wyścielają narządy i jamy ciała zabezpieczając przed utratą wody, współtworzą gruczoły, biorą udział w wydzielaniu hormonów,enzymów, łoju i potu.
1 5 1