Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:45:46+01:00
* Wytwarzany jest tlen, dzięki któremu możemy oddychać, buduje on też warstwę ozonową, która chroni nas przed szkodliwym działaniem promieni UV.
* Dzięki tlenowi przez miliony lat obumarłe rośliny i plankton zamieniły się w środki powszechnego użytku, w zasadzie niezbędne do życia: węgiel, ropę naftową i gaz ziemny.
* Mogą zachodzić takie reakcje jak spalanie.
* Wytwarzane są witaminy i organizmy, które nie potrafią same Ich wytworzyć pobierają je z roślin
* Produkowane są związki organiczne (pokarm dla roślin, a następnie zwierząt) z prostych związków nieorganicznych.
* W procesie fotosyntezy wytwarzana jest glukoza, która jest niezbędnym składnikiem krwi, umożliwiającym wytworzenie energii.
9 4 9
  • Użytkownik Zadane
2009-12-07T19:08:39+01:00
1. wykorzystanie dwutlenku węgla
2. wytwarzanie tlenu.
3. samowystarczalność organiznów ( Wytwarzanie energi do zycia dla siebie [czyli roślin])
4. wytwarzanie glukozy
3 5 3