W mieszkaniu są dwa pokoje o takich samych obwodach: pokój w kształcie prostokąta o wymiarach 4,20mx3,6m i pokój kwadratowy. w każdym pokoju są drzwi szerokości90cm. Ile metrów listwy potrzeba na wykończenie podług w tych pokojach?(Wykończenie polega na ułożeniu listew wzdłuż krawędzi podłogi).Jaki będzie koszt zakupu listew, jeżeli 1m kosztuje 9,50zł

2

Odpowiedzi

2009-12-07T18:50:42+01:00
W mieszkaniu są dwa pokoje o takich samych obwodach: pokój w kształcie prostokąta o wymiarach 4,20mx3,6m i pokój kwadratowy. w każdym pokoju są drzwi szerokości90cm. Ile metrów listwy potrzeba na wykończenie podług w tych pokojach?(Wykończenie polega na ułożeniu listew wzdłuż krawędzi podłogi).Jaki będzie koszt zakupu listew, jeżeli 1m kosztuje 9,50zł

(4.2× 2+ 3.6×2)×2 - 1.8=
(8.8+ 7.2)×2- 1.8=
32-1.8=30.2m listwy

30.2× 9.5=286.9 zl
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:51:05+01:00
Ilość listew w pokoju :

4,20 m × 3,60 m

Obw = 2 × 4,20 m + 2 × 3,60 m

Obw = 8,40 + 7,20 m

Obw = 15,60 m

15,60 m × 2 = 31,20 m

31,20 - ( 0,90 m × 2 ) = 31,20 m - 1,80 m = 29,40 m

Koszt listew :

29,40 m × 9,50 zł = 279,30 zł / m

Odp. Zapłacono 279,30 zł.
4 5 4