Prosze o dokladne rozwiązanie tych 2 zadań 1ile dni ma drugi kwartał roku.2 pociąg wyjechał z warszawy o godz 6 53 do krakowa przyjechal o godz 9 50 ile czasu jechal ten pociąg prosze o rozwiązanie z obliczeniami plissssssssssssskkkkkkaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T18:53:28+01:00
1ile dni ma drugi kwartał roku.

drugi kwartał to miesiące kwiecień, maj i czerwiec. zliczamy ich dni:

kwiecień - 30 dni
maj - 31 dni
czerwiec 30 dni

30+31+30 =91

II kwartał ma 91 dni

2. pociąg wyjechał z warszawy o godz 6 53 do krakowa przyjechal o godz 9 50 ile czasu jechal ten pociąg
7⁰⁰- 6⁵³ = 7 min
9⁰⁰-7⁰⁰= 2 godziny
9⁵⁰-9⁰⁰=50 min
RAZEM:
9⁵⁰ -6⁵³= 2 godziny 57 min
2009-12-07T18:58:15+01:00
Zadanie 1

kwiecień - 30dni
maj - 31 dni
czerwiec - 30 dni

30dni+31dni+30dni=91dni
odp.II kwartał roku ma 91dni

Zadanie 2

Wyjechał 6:53
Dojechał 9:50
9:50-6:53=2h57min
odp.Pociąg jechał 2 godziny i 57 minut.