2) W pewnym lesie 60% drzew to drzewa iglaste (pozostałe, to drzewa liściaste). W następnym miesiącu zostanie wyciętych 20% drzew iglastych, ale w wyniku nasadzeń liczba drzew liściastych wzrośnie o 5%.
a) O ile procent liczba drzew iglastych jest obecnie większa od liczby drzew liściastych?

b) Liczba których drzew i o ile procent będzie mniejsza po planowanych zmianach?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-08-30T19:59:13+02:00
A)
x - liczba wszystkich drzew
0,6x - liczba drzew iglastych na początku
0,4x - liczba drzew liściastych na początku

0,6x * 80% = 6/10x * 8/10 = 12/25x = 0,48x -liczba drzew iglastych po wycięciu

0,4x*105% = 4/10x * 105/100 = 420/1000x = 0,42x - liczba drzew liściastych po wycięciu

0,48x - 0,42x = 0,06 = 6%
odp.: Drzew iglastych jest więcej o 6%, od drzew liściastych.

b)
0,6x - 0,48x = 0,12 = 12%
0,42x - 0,4x = 0,02 = 2%
Odp.: Po planowanych zmianach liczba drzew iglastych zmniejszy się o 12%, a liczba drzew liściastych zwiększy się o 2%
3 1 3
2009-08-30T20:25:19+02:00
Z - wszystkie drzewa w lesie
x - drzewa iglaste
y - drzewa liściaste

x=0,6z
y=0,4z

a) OBECNIE liczba drzew iglastych jest większa o 20% od liczby drzew liściastych.

b) x-0,2x= 08x = 0,8 *0,6z = 0,48z
y+0,05y =1,05y = 1,05*0,4z = 0,42z

0,6z - 0,48z = 0,12z
0,42z - 0,4z = 0,02z

ODP. Po planowanych zmianach 0 12% mniejsza będzie liczba drzew iglastych.

Odp.: Po planowanych zmianach liczba drzew iglastych zmniejszy się o 12%, a liczba drzew liściastych zwiększy się o 2%
12 1 12