Odpowiedzi

2009-12-07T19:01:11+01:00
A to bok kwadratu
r to promien kola

4a=2pi razy r
wiec
a=1/2 pi razy r
Pole kwadratu=a2=1/4(pi razy r)2 czyli do potegi drugiej
Pole kola=pi razy r^2 dlatego Pkwadratu/Pkola=1/4 pi

Mama nadzieje ze wszystko zrozumiale

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:28:54+01:00
P₁=πr²-pole koła
P₂=a²-pole kwadratu
Ob₁=2πr-obwód koła
Ob₂=4a-obwód kwadratu

4a=2πr
a=½πr

P₁/P₂=πr²/a²
P₁/P₂=πr²/(½πr)²
P₁/P₂=πr²/¼π²r²
P₁/P₂=1/¼π
P₁/P₂=4/π