1) W dwóch zbiornikach Z₁ i Z₂ znajduje się woda. Ze zbiornika Z₁ przepompowano do zbiornika Z₂ tyle wody, że ilość wody w Z₂ podwoiła się. Następnie ze zbiornika Z₂ przepompowano do zbiornika Z₁ tyle wody, że ilość wody w Z₁ potroiła się. Okazało się wówczas, że w obu zbiornikach jest po 450 litrów wody. Oblicz ile wody było na początku w każdym zbiorniku.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-08-31T13:20:58+02:00
Z1-x - ilość wody w z1 po odlaniu
z2+x - ilość wody w z2 po dolaniu
z2+x = 2z2 ilość wody w z2 po dolaniu(stąd wynika, ze x = z2)
z1-z2 - ilość wody w z1 po odlaniu


2z2-y = 450 - ilość wody w z2 po odlaniu
z1-z2+y = 450 - ilość wody w z1 po dolaniu
3(z1-z2) = 450 - ilość wody w z1 po dolaniu

3(z1-z2) = 450/ :3
z1-z2=150


z1-z2+y = 450
150 + y = 450
y = 300


2z2-y = 450
2z2 - 300 = 450
2z2 = 750
z2 = 375


z1-z2=150
z1 = 150 + 375
z1 = 525

ODP. Na początku w zbiorniku z1 było 525l wody, natomiat w zbiorniku z2 było 375l wody.

Pozdrawiam,
matteushq;)
4 4 4
2009-08-31T13:30:12+02:00
450 / 3 = 150l - ilość wody w zbiorniku Z1 po pierwszym przelaniu
450 + 300 = 750l - ilość wody w zbiorniku Z2 po pierwszym przelaniu
750 / 2 = 375 l - ilość wody w zbiorniku Z2 na początku
150 + 375 = 525 l ilość wody w zbiorniku Z1 na początku

Odp.: W Z1 było 525l wody ,a w Z2 375l wody
5 5 5