Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:02:07+01:00
Aparaty szparkowe znajduję się na spodniej częsci liścia, ponieważ gdyby były na wierzchu aparaty cały czas otwierałyby się, ponieważ słońce powodowałoby szybkie parowanie wody. Groziłoby to "odwodnieniem się", uschnięcie rośliny.
73 4 73
  • Użytkownik Zadane
2009-12-07T19:03:12+01:00
Znajdują się ona pod spodem liścia ponieważ na jego powierzchnie pada światło które później wykorzystywane jest w procesie fotosyntezy. Proces ten zachodzi właśnie w tych szparkach ;)
48 3 48