Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:04:50+01:00
Żrudło pokarmu na przykład ziarna zbóż, owoce i warzywa, lub pośrednim - dzięki któremu mamy mleko, jaja i mięso. Dostarczają również lekarstw (kora niektórych okrytozalążkowych zawiera substancje o działaniu identycznym jak kwas askorbinowy (główny składnik aspiryny), przypraw, olejów oraz innych produktów
46 3 46
2009-12-07T19:06:54+01:00
* pożywienie dla zwierząt i człowieka (np. wiśnie, pomidory)
* walory estetyczne
* tworzą środowiska np. lasy, łąki
* używane w medycynie
* używane w handlu i przemyśle
60 4 60
2009-12-07T19:08:32+01:00
-ukształtowują warunki życia na Ziemi. Wytwarzają tlen i pochłaniają dwutlenek węgla. Chronią glebę przed erozją i kształtują klimat w skali lokalnej i globalnej.
-stanowią początkowe ogniwo w łańcuchach pokarmowych i są podstawą żywienia człowieka
-służą jako rośliny ozdobne
-dostarczają wiele substancji leczniczych[kosmetyka]
-jako surowiec energetyczny
-szerokie zastosowanie w medycynie
128 4 128