Odpowiedzi

2009-12-07T19:11:31+01:00
1.
- zakwity wody
- przyczyna śmiertelnych zatruć
- zdychanie organizmów żyjących w wodzie

2.
- są pokarmem
- w medycynie służą do produkcji antybiotyków
- w przemyśle spożywczym służą do produkcji serów pleśniowych

- wywołują choroby
- powodują psucie się pokarmów
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T21:06:27+01:00
Negatywne znaczenie glonów :
- zakwitanie wód
- obrastanie statków
-zapychanie filtrów utrudniające przepływ wody
Pozytywne znaczenie grzybów:
- biorą udział w fermentacji alkoholowej
- używa się je w tworzeniu leków
- stosowane są w przemyśle spożywczym
Negatywne znaczenie grzybów
- powodują wiele chorób
- powodują psucie się produktów żywnościowych
- jako pasożyty powodują obniżenie plonów

1 5 1