Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:13:28+01:00
1. Każdy rycerz wybierał sobie damę serca i jej służy.Damą serca Zbyszka z Bogdańca była Danusia Jurandówna. Rycerz złożył jej śluby w gospodzie ,,POd Lutym Turem. Młodzieniec uklękna przed dziewczyną, obiecał jej trzy pawie czuby z hełmów krzyżackich, ucałował jej ręce i stopy.Danusia ofiarowała mu rekawiczki
3 3 3
2009-12-07T19:45:46+01:00
1 ) Zbyszko wraz z wujem Maćkiem przyjechał z Bogdańca. W Tyńcu , gospodzie " Pod Lutym Turem" zatrzymali się na posiłek, a także na odpoczynek. Zbyszko był ładnym młodzieńcem. Miał długie włosy, wesołe spojrzenie. W pewnym momenice dostrzegł Danuśkę Jurandównę. Śpiewała ona piosenkę w karczmie pt : " Gdybym ja ci miała skrzydełeczka jak gąska " . Zbyszko zakochał się w Danuśce, a ona w nim. W całym wydarzeniu uczestniczyła księżna Anna Damuta. Zbyszko postanowił ślubować przed nią Danusi , iż zostanie jej rycerzem. Ona się zgodziła...

2 ) Do CIechanowa.
3 4 3