Odpowiedzi

2009-09-01T19:31:03+02:00
Można zrobić jakiś spektakl w którym będzie dużo fajnych tekstów które będą musiały mówić .

A tak na wesoło to można ich poprzebietać .

Jeśli chcesz gotowy tekst przedstawienia to napisz to Ci wyśle ten który my żeśmy wymyślali na Pasowanie :)
Każdemu sie podobał był superrr ..
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-01T19:49:02+02:00
Jest to pełna treść ślubowania gimnazjalistów w jednej ze szkół. Mam nadzieję, że któryś jego fragment Ci się przyda :)

Narrator I(uczeń klasy III gimnazjum)

Baczność! Poczet sztandarowy wprowadzić!(werble)

(następuje wprowadzenie sztandaru szkoły)

Do hymnu państwowego:

Jeszcze Polska ...(chór p.A.Domańska)

Spocznij!

Narratorka I(uczennica klasy III gimnazjum)

Uroczyste powitanie pierwszych klas przez starszych kolegów:

W imieniu klas I i II oraz samorządu uczniowskiego chciałabym wam –pierwszoklasistom życzyć owocnych lat nauki w naszym gimnazjum. Zawsze możecie u nauczycieli oraz starszych kolegów i koleżanek szukać pomocy w chwilach dla was trudnych, ale pamiętajcie jeśli umiecie liczyć to liczcie na siebie. Uczcie się , bo nikt nie zadba o waszą edukację lepiej niż wy sami. A więc życzę wam jeszcze raz powodzenia w szkole i podejmowaniu ważnych decyzji na początku nowego etapu nauki. Dziękuję.

Narrator II (uczeń klasy I gimnazjum)

Spotykamy się dzisiaj w tym uroczystym dniu, aby uczestniczyć w ślubowaniu gimnazjalistów. Ślubowanie to ma stać się symbolem naszej dojrzałości i odpowiedzialności uczniowskiej. W ten sposób pragniemy wyrazić naszą przynależność do społeczności gimnazjalnej. Zanim przystąpimy do ślubowania powinniśmy poznać historię naszej szkoły:

Narrator III (uczennica klasy I)

Gimnazjum Nr 24 w Poznaniu istnieje już czwarty rok szkolny. Mieści się ono w dawnym budynku Szkoły Podstawowej Nr 43.W roku szkolnym 2001/2002 w gimnazjum miały miejsce dwie ważne dla szkoły uroczystości : nadanie szkole imienia Unii Europejskiej i nadanie szkole sztandaru ,który dziś nam towarzyszy. Pierwszego września my pierwszoklasiści stanęliśmy w tych murach szkolnych i tworzymy jej historię. Pragniemy godnie wypełniać swoje zadanie.

Recytator



Daleka droga przyjacielu, daleka droga

Rusza nas wielu ku celom

Na własnych nogach.

Wszystkiego nas nie nauczy

Starszych przestroga.

Będziemy błądzić , będziemy kluczyć , daleka droga.







Narrator I (uczeń klasy III)

Teraz przystąpimy do ślubowania. Powinniśmy jednak uświadomić sobie znaczenie i wagę tego słowa. Pamiętajmy ,że ślubowanie składali nasi przodkowie na przestrzeni dziejów narodu polskiego. Ślubowali i dochowywali wierności słowom , które wypowiadali.

Prosimy o wystąpienie przedstawicieli uczniów z każdej klasy na środek.

Tekst ślubowania:



Wstępując do społeczności gimnazjalnej Gimnazjum Nr 24 im Unii Europejskie ślubuję zdobywać wiedzę i postępować w mądrości, by służyć ludziom gdziekolwiek będę.

Ojczyźnie mojej , moim nauczycielom i kolegom, najbliższym swoim i sobie przyrzekam wierność ideałom humanizmu i tradycjom tolerancji oraz prawość postępowania, odwagę, pracowitość i dociekliwość w dążeniu do prawdy.

Uznając prawo zwierzchności gimnazjalnej i obyczaje społeczności uczniowskiej z wolą sprostania obowiązkom – przystępuję do wspólnoty budujących godność naszej szkoły, godność stanu uczniowskiego.

Narrator I

Prosimy panią dyrektor o odebranie ślubowania od klas pierwszych.

(Tekst ślubowania z podpisami uczniowie wręczają uroczyście na ręce pani dyrektor.)

Pani dyrektor wygłasza kilka słów do gimnazjalistów.

Po ślubowaniu chór wygłasza słowa:

Dochowaj, młodzieńcze to moja rada:

Bo kto przysięgę naruszy ,

Ach, biada jemu , za życia biada!

I biada jego złej duszy!

Po ślubowaniu wszyscy uczniowie mogą zaśpiewać hymn szkoły

“Oda do radości” (chór , p.Domańska)

Narrator I

Chcemy by maksyma Bolesława Prusa “wiedza i tylko wiedza jest drogowskazem życia” stała się również Waszą myślą przewodnią

Recytator I



Kiedy chcesz być sprawniejszy i lepszy,

kiedy idziesz celowo do celu,

wiedz, że radość i rytm płynie z wierszy,

a zachęta i wzór z bohaterów.

(K.I..Gałczyński “Piosenka o książce”)

Recytator II



Nauka bywa ciekawsza od bajek,

trzeba tylko słuchać

i uważnie patrzeć,

gdy wiedzy przybywa, to życie staje się

o wiele piękniejsze, ciekawsze, bogatsze.

(J.Ficowski “Będziemy pamiętać” )

Recytator III

Każdy człowiek od najpierwszych dni młodości

Wkuwa w szkole różne prawdy i mądrości

Jego uczą i on nawet wierzy już,

Że bez tego w życiu ani rusz

A potem, potem to się jakoś zapomina...

Recytator IV



Gdy pracujesz rzetelnie, toś wesół,

w oczach iskry masz, ręce jak kowal,

w budowaniu hartuje się zespół,

a gdzie zespół ,tam rośnie budowa.

(K.I. Gałczyński)



Narrator I

Na tym zakończyliśmy część oficjalną naszego spotkania.

Baczność!

Poczet sztandarowy wyprowadzić!(werble)

//Pamiętaj, aby wybrać najlepszą odpowiedź, dostaniesz za to zwrot 25% pkt!!//
2 3 2
2009-09-01T21:12:23+02:00
Musisz napisać jakiś zabawny tekst na pasowanie
2 3 2