Mama Ani uszyła 6 prostokątnych serwetek o wymiarach 30 cm na 20 cm . Każdą serwetkę obszyła dookoła ozdobną taśmą . Ile metrów taśmy zużyła , jeśli w każdej serwetce dodatkowo na szew musiała przeznaczyć 2 cm taśmy ?

proszę podać obliczenia !!

3

Odpowiedzi

2009-12-07T19:13:45+01:00
2009-12-07T19:14:24+01:00
Obwód jednej serwetki to (30*2) + (20*2)= 60+40=100cm
100cm+2cm=102cm
6*102cm=612cm:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:15:51+01:00
Liczysz obwód jednej serwetki: 20 cm * 2 + 30 cm * 2 = 40 cm + 60 cm= 100 cm

Mnożysz przez ilośc serwetek: 100 cm * 6 = 600 cm
Szew: 2 cm * 6 = 12 cm

Razem: 600cm + 12 cm = 612 cm
Zamieniasz na metry : 612 cm = 6,12 m