Odpowiedzi

2009-12-07T19:20:05+01:00
O=2πr

1) r=10cm
O=2*3,14*10=62,8cm

2) 2r=4cm
r=2cm
O=2*3,14*2=12,56cm

3)r=0,6m=60cm
O=2*3,14*60=378,8cm

4) 2r=2,8dm=28cm
r=14cm
O=2*3,14*14=87,92cm
1 4 1
2009-12-07T19:21:26+01:00
A) O = 2πr
O = 2* 3,14 * 10
O = 6,28 cm

b) d = 4 cm

O = 2* 3,14 *2
O = 12,56 cm

c) 0,6 m

O = 2* 3,14* 60
O = 376,8 cm

d) d = 2,8 dm = 0,028 cm
O = 2* 3,14 * 0,014
O = 0,088 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:23:27+01:00
Wzór na obwód
2πr
π≈3,14
r-promień

a)
Obw. = 2 * 3,14 * 10 cm = 62,8 cm
b)
4 cm - średnica
2 cm - promień
Obw. = 2 3,14 *2cm = 12,56 cm
c)
Obw. = 2 * 3,14 * 0,6m = 3,768m = 376,8cm
d)
2,8 dm -średnica
1,4 dm - promień
Obw. = 2 * 3,14 * 1,4 dm ≈ 8,792dm = 87,92 cm