Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:18:45+01:00
Echolokacja występuje nie tylko u delfinów.
Za jej pomocą porozumiewają się także nietoperze, wieloryby(chyba też).
Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałam polecenie....
2009-12-07T19:23:00+01:00
Echo zostało wykorzystane u nietoperzy, delfinów, walenie oraz niektóre ptaki za pomocą ECHOLOKACJI

ECHOLOKACJA - służy do określania położenia przeszkód lub poszukiwanych obiektów w otaczającym środowisku z użyciem zjawiska echa akustycznego


:):)

Mam nadzieję, że pomogłam

2009-12-07T21:21:40+01:00
Echo, inaczej echolokacja wykorzystywana jest przez rybaków podczas połowów, gdy szukają sieci rybackich pod wodą. Wysyłany jest ultradźwięk, który odbija się od dna i wraca. Następnie mierzy się czas po jakim wrócił dźwięk i można odczytać głębokość. Zwierzęta, np. nietoperze wykorzystują ultradźwięki do omijania przeszkód. Proces odbywa się tak samo jak u rybaków - dźwięk zostaje wysłany i wraca do nietoperza. Ultradźwięk ma wyższą częstotliwość niż dźwięki, które słyszy i wydaje człowiek, dlatego nie słyszymy ultradźwięków.


Myślę , że o to chodziło ? ; D