Hej!Oto zadania;

1.Biuro podróży Dookoła Swiata podało,że aż 20000 osób,czyli 40% klientów biura odwiedziło egipt.ile osób korzystało z usług tego biura?

2.
a)ile soli jest w 20kg wody z bałtyku,a ile w tej samej ilośi wody z morza sródziemnego?
b)czy w 15 kg wody z morza czerwonego jest więcej czy mniej niż 0,5 kg soli?
c)ile trzeba wziąc wody z morza czarnego,aby po jej odparowaniu otrzymac 5,4 kg soli?

dane:
M.Czarne-18%
M.śródziemne-38%
M.Czerwone-40%
M.bałtyckie-8%

PROSZĘ SZYBKO!DOKŁADNE OBLICZENIA!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:21:51+01:00
ZAD1

40% to 20000
100% to x

X = 50000 osób

ZAD2

a)
Morze Bałtyckie: 20kg * 8 / 1000 = 0,16kg
Morze Śródziemne: 20kg * 38 / 1000 = 0,76kg
odp: W 20kg wody z Morza Bałtyckiego jest 0,16kg soli, a w tej samej ilości wody z Morza Śródziemnego jest 0,76kg soli.

b)
15kg * 40 / 1000 = 0,6kg
odp: W 15kg wody z Morza Czerwonego jest więcej niż 0,5kg soli.

c)
x - szukana liczba
x * 18 / 1000 = 5,4kg
18x = 5400kg
x = 300kg
odp: Należy wziąć 300kg wody.

1 5 1
2009-12-07T19:22:18+01:00

1.Biuro podróży Dookoła Swiata podało,że aż 20000 osób,czyli 40% klientów
biura odwiedziło egipt.ile osób korzystało z usług tego biura?
20000 osób = 40%
40000 osób = 80%
50000 osób = 100%
odp: Z usług tego biura skorzystało 50 000 osób.

drugiego nie wiem ;p
1 5 1