Zad 1
Oblicz ciezar ciala,ktorego masa wynosi 20 dekagramow.Oblicz ciezar tego ciala na ziemi i na ksiezycu
zad 2
Ile wynosi ciezar brylki zelaza o objetosci 200cm szesciennych gestosc zelaza 7800 kg na metry szescienne
zad 3
Do szklanki o wysokosci 10cm nalano do polna wode.Ile wynosi wartosc cisnienia na dno szklanki gestosc wody 1000 kg na metr szescienny

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-02T14:24:16+02:00
Zadanie 1.

Dane:
m= 20 dag = 0,2 kg
gz= 9,81 m/s² (przyspieszenie ziemskie)
gk= 1,62 m/s² (siła grawitacji na księżycu)

Szukane:
Fz= ? (Ciężar na Ziemi)
Fk= ? (Ciężar na Księżycu)

Wzór:
F=m*g
[F]= kg* m/s² =N (Niuton)

Rozwiązanie:
Fz= 0,2* 9,81= 1,962 N
Fk= 0,2* 1,62= 0,324 N

Odpowiedź: Ciężar ciała na Ziemi wynosi 1,962 N, a na Księżycu 0,324 N.

Zadanie 2.

Dane:
g= 9,81 m/s²
V=200 cm³= 0,0002 m³
pż= 7800kg/m³ (nie ma tutaj tego symbolu takie lekko przechylone p)

Szukane:
Fż=?
mż=?

Wzór:
m=p*V
[m]=kg/m³*m³= kg

F=m*g
[F]= kg* m/s² =N

Rozwiązanie:
mż=7800* 0,0002 =1,56kg
F=1,56* 9,81=15,3036 N

Odpowiedź: Ciężar bryłki żelaza jest równy 15,3036 N.

Zadanie 3.

p = ro * g * h

ro - gęstość cieczy
h - wysokość słupa wody h =10cm = 0,1m
g - przyspieszenie ziemskie g = 9.81
p = 1000 *9.81 * 0,1 = 981 Pa
1 5 1
2009-09-02T17:05:34+02:00
1.
m= 20 dag = 0,2 kg
gz= 9,81 m/s²
gk= 1,62 m/s²

Fz= 0,2* 9,81= 1,962 N
Fk= 0,2* 1,62= 0,324 N

Odp.: Ciężar na Ziemi wynosi 1,962 N a na Księżycu 0,324 N.

2.
g= 9,81 m/s²
V=200 cm³= 0,0002 m³
pż= 7800kg/m³

mż=7800* 0,0002 =1,56kg
F=1,56* 9,81=15,3036 N

Odp.: Bryłka żelaza waży 15,3036 N.

3.
p = ro * g * h

ro - gęstość cieczy
h - wysokość słupa wody h =10cm = 0,1m
g - przyspieszenie ziemskie g = 9.81
p = 1000 *9.81 * 0,1 = 981 Pa