7.
Zapytano 32 osoby,jakie owoce lubią najbardziej.Szesnaście osób wybrało jabłka,osiem-pomarańcze,cztery wybrały truskrawki,dwie-gruszki i
dwie-czereśnie.Narysujcie diagram kołowy,przedstawiający te dane.Jak najprościej to zrobić?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:26:09+01:00
Zapytano 32 osoby,jakie owoce lubią najbardziej.Szesnaście osób wybrało jabłka,osiem-pomarańcze,cztery wybrały truskrawki,dwie-gruszki i
dwie-czereśnie.Narysujcie diagram kołowy,przedstawiający te dane.Jak najprościej to zrobić?

16 / 32 = 1/2
8/32 = 1/4
4/32 = 1/8
2/32 = 1/16
2/32 = 1/16

Połowe wykresu będą stanowić Te które lubią jabłka.
Połowę drugiej połowy bedą pomarańcze
Połowę tego, co zstanie ci co truskawki
I Ostatnia mała część która zostanie to na poł Czereśnie i gruszki.

Czytaj to co napisałam i od razu rysuj to szybko ogarniesz :)
11 3 11
2009-12-07T19:34:44+01:00
1. Narysuj koło i promień.
2. Teraz ja ci oblicze kąty poszczególnych owoców które naniesiesz na koło.
3.
jabłka:
100%-32
x-16
(100*16):32=50%

100%-360
50%-x

50%-180 stopni

pomarańcze :
100%-32
x-8
x=25%

100%-360
25%-x

25%=90 stopni

truskawki:

100%-32
x%-4
x=12,5%

100%-360
12,5%-45 stopni

gruszki:

100%-32
x=2

x=6,25

100%-360
6,25%-22,5 stopni

wiśnie :
to samo co u góry czyli 6,25% i 22, stopni


na koło nanieś liczny z dopiskiem stopni

8 3 8