Odpowiedzi

2009-09-02T15:13:47+02:00
(informacje z wykresu rozpuszczalności substancji)
w 30 stopniach rozpuszczalność w 100g wody wynosi-40g
w 90 stopniach rozpuszczalność w 100g wodywynosi-55g
55g-40g=15g-ilość KCl, które mozna dodatkowo rozpuścić w 100g wody
15g:2=7,5g-ilość KCl, które mozna dodatkowo rozpuścić w 50g wody
2 5 2
2009-09-02T17:10:10+02:00
30 stopni rozpuszcza się 40g substancji
90 stopni rozpuszcza się 55g substancji
55g-40g=15g
15g:2=7,5g -Tyle można rozpuścić KCl w 50g wody po ogrzaniu
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-02T17:44:48+02:00
Najpierw musisz zerknąć do wykresu rozpuszczalności. Powinnaś go mieć w ćwiczeniach lub podręczniku.
Odczytasz z niego, że w 30°C rozpuszczalność KCl w 100g wody wynosi 40g, natomiast w 90°C rozpuszczalność KCl w 100g wody wynosić będzie 55g

Aby obliczyć ile soli rozpuścić można dodatkowo w 50g wody wykonujesz proste działanie. Od masy soli, która rozpuści się w 90°C odejmujesz masę soli, która rozpuści się w 30°C i dzielisz to na 2, gdyż ilość wody zwiększasz o 50g, a nie o 100g, które góruje we wszystkich danych.

(55g-40g):2 = 15g:2 = 7,5g (KCl)

ODP. Dodatkowo można rozpuścić 7,5g soli.

Pozdrawiam,
matteushq;)
2 1 2