Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:27:35+01:00
X- waga Ani
y- waga Bogdana

x+y=70 ( bo razem ważą 70 kg)
x+4=y-3 ( waga Ani jesli przytyje 4 kg jest taka sama jak Bogdana jesli schudnie 3 kg)

mamy układ równań

x+y=70
x+4=y-3

x=70-y
podstawiamy do 2 równania

70-y+4=y-3
-2y= -77 /: (-2)
y=38,5
x=70-38,5
x=31,5

Ania wazy 31,5 kg a Bogdan 38,5kg.
6 3 6
2009-12-07T19:30:20+01:00
Waga ani - x
waga bogdana - y

x+y=70
x+4=y-8
(układ równań to po 2 w klamre...)
x=70-y
70-y=y-8
x=70-y
-2y=-78/*(-1)
x=70-y
2y=78//2
x=70-y
y= 39
x=70-39
y=39
x=31
y=39
1 1 1