Odpowiedzi

2009-09-02T17:25:53+02:00
30 stopni rozpuszcza się 40g substancji w 100g wody
90 stopni rozpuszcza się 55g substancji w 100g wody
55-40=15g
15:2=7,5g - tyle dodatkowo może się rozpuścić
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-02T17:45:35+02:00
Najpierw musisz zerknąć do wykresu rozpuszczalności. Powinnaś go mieć w ćwiczeniach lub podręczniku.
Odczytasz z niego, że w 30°C rozpuszczalność KCl w 100g wody wynosi 40g, natomiast w 90°C rozpuszczalność KCl w 100g wody wynosić będzie 55g

Aby obliczyć ile soli rozpuścić można dodatkowo w 50g wody wykonujesz proste działanie. Od masy soli, która rozpuści się w 90°C odejmujesz masę soli, która rozpuści się w 30°C i dzielisz to na 2, gdyż ilość wody zwiększasz o 50g, a nie o 100g, które góruje we wszystkich danych.

(55g-40g):2 = 15g:2 = 7,5g (KCl)

ODP. Dodatkowo można rozpuścić 7,5g soli.

Pozdrawiam,
matteushq;)