Proszę o pomoc.(Present perfect simple + for/since)
1.Complete the sentences.
a)I`ve lived in my home for
..............................
b)I`ve been a student at my school since
...............................................
c)I`ve studied English since
.......................................
d)I`ve know my English teacher fot
........................................
e)My teacher has taught at my schoo since
..................................................
f)My class has used this book for
..............................................
Potrzebne na jutro :)

2

Odpowiedzi

2009-12-07T19:33:33+01:00
Nie znam twoich danych więc napiszę ci, przykładowo, a ty wpiszesz prawidziwe informacje :)
a)I`ve lived in my home for
7 years (należy wpisać ile lat mieszkasz w swoim domu).
b)I`ve been a student at my school since
2006. (tutaj, od którego roku jesteś studentem swojej szkoły).
c)I`ve studied English since
I was seven. (tutaj, że studiujesz angielski od czasu kiedy masz 7 lat, ale można także takie same użycie jak w b) tj. wpisać rok)
d)I`ve know my English teacher fot
3 years. (znasz swoją nauczycielkę od .... lat)
e)My teacher has taught at my schoo since
1996. (twoja nauczycielka uczy w tej szkole od jakiegoś roku, lub od czasu kiedy miała .... lat.
f)My class has used this book for
2 years. (moja klasa używa tej książki przez ... lata/lat)

To na tyle, mam nadzieję że rozumiesz :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:33:43+01:00
A) I have lived in my home for 5 years (wstaw sobie ile lat mieszkasz w swoim domu)

b) I have been a student at my school since 2009 (tu wstaw sobie rok od którego rozpoczęłaś naukę w twojej szkole)

c) I have been studied English since I was ten (tutaj napisz sobie od kiedy uczysz się j. angielskiego)

d) I have know my English teacher for 2 years (tu wstaw sobie przez ile znasz swojego nauczyciela od j. angielskiego)

e) My teacher has taught at my school since 2009 (od kiedy zaczął/zaczęła uczyć w twojej szkole)

f) My class has used this book for 1 year (przez ile czasu twoja klasa używała tę książkę)

ps. żeby było ci prościej zapamiętać co jest po "for", a co po "since",
to "for" tłumacz sobie jako "przez" jakiś okres czasu np. 2 years, two weeks, days;
a "since" tłumacz sobie jako "od" jakiego danego momentu w przeszłości, np. since I was child, since 2oo9 etc.