Odpowiedzi

2009-12-07T19:36:59+01:00
Najdłuższy z ABCD i A`B`C`D` to
16 i 20 cm

20/16

czyli skala podobieństwa to 5/4

8 x 5/4 = 10

4 x 5/4 = 5

16 x 5/4= 20

12 x 5/4 = 15
15 4 15
2009-12-07T19:41:28+01:00
A = 8 cm a' = 20 cm
b = 4 cm
c = 16 cm
d = 12 cm
Najdłuższy bok czworokąta A'B'C'D' może być najdłuższym bądź najkrótszym bokiem czworokąta ABCD:
a)
a' ÷ b = 5
a' = 5 * 8 cm = 40 cm
b' = 20 cm
c' = 5 * 16 cm = 80 cm
d' = 5 * 12 cm = 60 cm

b)
a' ÷ c = 1¼
a' = 1¼ * 8 cm = 10 cm
b' = 1¼ * 4 cm = 5 cm
c' = 1¼ * 16 cm = 20 cm
d' = 1¼ * 12 cm = 15 cm

5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:45:30+01:00
Musisz narysować dwa czworokąty o roznych bokach. jeden wiekszy i jeden mniejszy. na jednym czworakacie podpisac boki zgodnie z wielkościami. najmniejszy 4cm, najwiekszy 16 cm. itd. masz jeszcze 8 i 12 cm. Na drugim czworokącie zaznaczasz najdłuzszy bok 20 cm. najlepiej zaznacz boki to bedzie Ci łatwiej. np. a b c d. i jeden z nich masz juz wiadomy. :) a teraz obliczenia :
20/16 = a/12
240/16 = a
a= 15cm.

20/16 = c/8
160/16 = c
c=10cm.

20/16 = d/4
80/16 = d
d= 5 cm.

objasnienia :
= odpowiada.
/ a to jest jako ułamek. czyli np. 1/2 - jedna druga . :)
24 3 24