Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:51:51+01:00
Waza grecka przedstawia sceny z życia ludzi. Często też przedstawia różnych bożków. Prezentuje malarstwo czarnofigurowe lub czerwonofigurowe. Z obu stron posiada uchwyty. Robiono ją w stylu archaicznym. Jest wypukła. Postacie ludzkie są tam płaskie. Najczęściej malowano stylem czerwonofigurowym.

Mam nadzieję, że pomogłam :)
14 3 14
2009-12-07T21:07:00+01:00
Wazy starozytnej Grecji byly wykonane z twardych materialow.Przetrwaly wiele lat z tego wzgledu.Na wazach bardzo czesto byly przedstawiane motywy postaci z wiencami na glowach.Czestym motywem byl rowniez krol na tronie.Charakterystycznymi kolorami waz byly rozne odcienie brazu.Pojawialy sie tez odcienie czerwieni, pomaranczy.Wazy mialy dwoje par uszu.Umieszczone one byly po przecinych stronach.Wazy sa pieknymi pamiatkami po kulturze starozytnej Grecji.
16 3 16