Odpowiedzi

2009-12-07T19:34:24+01:00
Mit kosmologiczny, a nie kosmogeniczny!!!

a w bibli są dwa opisy więc nie wiadomo o który ci chodzi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:44:44+01:00
BIBLIA-monoteizm, świat stworzony przez 1 Boga w 6 dni, Bog istnieje poza czasem i przestrzenia, a swiat jest jego dzilem, jest wieczny, niepojety siwat stworzyl dla czlowieka, przed stworzeniem panuje stan nicosci, Bog jest jedynym bytem, stwarza wszystko w odpowiedniej kolejnosci, np najpierw rosliny, by zwierzeta roslinorzerne mialy co jessc
MITOLOGIA-politeizm, swiat wylania sie z chaosu( emanacja to sie nazywa), 1 para bostw uranos i gaja ( niebo i zmiemia), bogowie sa utozsamiani z silami przyrody np posejdon, ,wyst. ich personifikacja, sa niesmiertelni , ale sami z czegos powstali, w przeciwienstwie do biblii gdzie bog byl od pocztaku.

i podobienstwa: w Biblii czł. powstał z prochu, a w mitologii z gliny, istnienie rajskiego ogrodu i arkadii, w 2 przypadkach istnieje zycie po smierci, jest pieklo i tartar, w 2 przypadlkach przed stworzeniem panuje stan nicosci,