1.Jakie były osiągnięcia ludów Mezopotamii w dziedzinie nauki,kultury i sztuki?
2.Co zawdzięczamy starożytnym Grekom?
3.Jakie były przyczyny,przebieg i znaczenie zjazdu w Gnieźnie w 1000r. ?
4.Jakie znaczenie dla państwa i kultury polskiej miało przyjęcie chrześcijaństwa przez Mieszka I?

Bardzo proszę o odpowiedz. Nie koniecznie na wszystkie.Chodziarz te co znacie :P

2

Odpowiedzi

2009-12-07T19:37:17+01:00
1)
- stworzyli podstawy matematyki, geometrii, medycyny, biologii,
- stworzyli literaturę
- powstanie i rozwój pisma
- zbiory praw
- koło garncarskie
- wróżbiarstwo

2)
- Grekom zawdzięczamy rozwój literatury
- teatry
- igrzyska olimpijskie
- architekture i rzeźbę
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:40:09+01:00
1.-Wynalezienie pisma w IV w. p.n.e.
-Jednostką długości był łokieć
-Kalendarz,który liczył 354 dni oraz 12 miesięcy
2.
-Igrzyska olimpijskie
- filozofów
-sztukę

3.Celem cesarskiej wizyty było pozyskanie sojusznika dla planów stworzenia uniwersalistycznego Cesarstwa, które obejmować miało cztery równorzędne kraje.
4.Pozwolił Polsce wejść do wspólnoty państw chrześcijańskich i uniknąć podporządkowania
3 5 3