1.Wykładzina Ali ma 2,4 m szerokości i kosztuje 36,60 ma 1 m bieżący. Ile kosztuje metr kwadratowy tek wykładziny?

2. Wykładzina Bielik ma 2,5m szerkosci i kosztuje 14,80 zł za 1 m kwadratowy. Ile kosztuje metr bieżący tej wykładziny ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:36:30+01:00
Cześć .
Tam nie będzie Ali tylko Alik :)

pole tej wykladziny tzn(mb)
p=a*b
2,4m*1m=2,4m² za taka czesc wykladziny zaplacimy 26,6 zl
pole wykladziny o szerokosci 1m
1m*1m=1m²
2,4m²---26,6
1m²---x x-cena za m² wykladziny

1m²*26,6\2,4m²=x

x=11,08 zl
odp cena m² tej wykladziny kosztuje 11,08zl


Pozdrawiam ! Keyroo .
2009-12-07T19:37:25+01:00
Zad2

2,5m=14,80zl
1m=x

2,5x=14,80 /:(2,5)
x=5,92zl

zad1

pole tej wykladziny tzn(mb)
p=a*b
2,4m*1m=2,4m² za taka czesc wykladziny zaplacimy 26,6 zl
pole wykladziny o szerokosci 1m
1m*1m=1m²
2,4m²---26,6
1m²---x x-cena za m² wykladziny

1m²*26,6\2,4m²=x

x=11,08 zl
odp cena m² tej wykladziny kosztuje 11,08zl
2009-12-07T19:43:24+01:00
Zad.1
1mb wykładziny o szr.2,4 m = 2,4m² wykładziny
2,4 m² (tj 1mb) kosztuje 36,60zł
1m² kosztuje x zł
x = ( 1m²* 36,60zł) : 2,4 m²
x = 15,25 zł / 1m²

1m² wykładziny o szerokości 2,4 m kosztuje 15,25 zł

Zad.2.
Wykładzina kosztuje 14,80 zł/1m² o szerokości 2,5 m
1mb wykładziny o szerokości 2,5 m ma 2,5 m²

1mb wykładziny kosztuje 2,5m²* 14,80 zł/1m² = 37,0 zł /1mb
1 2 1