A) wymień jedną wspólną cechę budowy ścian żyly, tętnicy i naczynia włosowatego.
b) opisz dwie różnice w budowie naczynia włosowatego i pozostałych naczyń krwionośnych.

jak to uzupełnic?
krwiobieg płucny: komora prawa --> tętnica płucna --> .................. --> żyła płucna --> .........
Krwiobieg duży: lewa komora serca --> ......... --> tętnice ---> żołądek --> ........... --> prawy przedsionek serca.

To jest w ćw. puls życia, str 38-39 ;]

2

Odpowiedzi

2009-12-07T19:44:25+01:00
A)Wszystkie te naczynia mają Śródbłonek

tętnica jest okrągła a żyła trochę splaszczona
w tętnicach jest wieksze ciśnienie krwi



krwiobieg płucny: komora prawa --> tętnica płucna --> naczynia włosowate --> żyła płucna --> lewy przedsionek



Krwiobieg duży: lewa komora serca --> aorta--> tętnice ---> żołądek --> żyła główna --> prawy przedsionek serca.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T19:46:54+01:00
A) posiadanie śródbłonka
b) brak mięśni gładkich, błony zewnętrznej


mały: prawa komora serca ----->tętnica płucna --------> pęcherzyki płucne --------> żyły plucne ---------> lewy przedsinek

duży: lewa komora ------> aorta -------> tętnice ----> komórki ciała ---> żyły ----> żyły głowne -----> prawy przedsionek