1. W czasie śnieżycy spadło 200 dm3 śniegu na 1 m2. Jaką grubość miała warstwa śniegu?

2. Jezdnię o długości 500m i szerokości 6m pokryła warstwa śniegu o grubości 10cm. Ile m3 leży śniegu na tej jezdni ?

3.Akwarium w kształcie prostopadłościanu o pojemności 200l ma wymiary podstawy 100cm x 50cm. Jaka jest jego wysokość?

2

Odpowiedzi

2009-12-07T22:16:50+01:00
Zad.2.
500m×6m×10cm = 500m×6m×0,1m
V=300m³
zad.3
1dm³=1l
1dm³=1000cm³
1dm=10cm
10dm×5dm× x=200dm³
50dm²×x=200dm³
x=200dm³:50dm²
x = 4 dm

to by było na tyle z tego co potrafie tu wspomóc
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T22:23:17+01:00
1. W czasie śnieżycy spadło 200 dm3 śniegu na 1 m2. Jaką grubość miała warstwa śniegu?

P= 1m² = 100 dm² -pole poierzchni
V = 200 dm³ - objetość sniegu
g =? - grubość warstwy śniegu

V = P*g
g = V : P
g = 200dm³ : 100 dm²
g = 2 dm = 20 cm śniegu

Warstwa śniegu miała grubość 20 cm

2. Jezdnię o długości 500m i szerokości 6m pokryła warstwa śniegu o grubości 10cm. Ile m3 leży śniegu na tej jezdni ?

a = 500 m - długość jezdni
b= 6m - szerokość jezdni
g = 10 cm = 0,1 m warstwa śniegu

V = ? - objetość sniegu na jezdni

P = a*b
P = 500m *6 m = 3000 m²

V = P*g
V = 3000 m²*0,1m
V = 300 m³
Na jezdni leży 300m³ śniegu


3.Akwarium w kształcie prostopadłościanu o pojemności 200l ma wymiary podstawy 100cm x 50cm. Jaka jest jego wysokość?

a = 100 cm = 10 dm - długość akwarium
b = 50 cm = 5 dm - szerokość akwarium
V = 200 l = 200 dm³ - objętość akwarium
h = ? - wysokość akwarium

P= a*b
P = 10 dm*5 dm = 50 dm²

V = P*h
h = V : P
h = 200 dm³ : 50 dm²
h = 4 dm = 40 cm
wysokość akwarium wynosi 40 cm