Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:05:43+01:00
Uważam, że tak. Był wybitnym wodzem i dowódcą. Podbił wiele krain. Był wszechstronnie wykształcony. Jego spryt pomagał mu w każdej sytuacji. W wieku 12 lat ujarzmił wierzchowca, z którym nikt sobie nie radził. Pierwszy raz Aleksander dowodził wojskiem w wieku 15 lat. To wszystko świadzczy o bystrości jego umysłu i sile charakteru. Zasłużył się głównie wielkimi bitwami i kampaniami wojskowymi.
105 4 105
2009-12-07T20:23:28+01:00
Aleksander Macedoński zasługuje na przydomek Wielki np. z tego powodu, że Aleksander był wybitnym strategiem, a jego ojcem był Filip II. Potrafił on zastąpić ojca w jego obowiązkach już w wieku 7 lat gdy ten pojechał na wojnę. O jego Wielkości Aleksandra może świadczyć również to że nie przegrał on żadnej bitwy. W latach 334-327 p.n.e. podbił największe państwo ówczesnego świata – imperium perskie. Pokonał on również Dariusza III, który miał nad Aleksandrem znaczną liczebną przewagę (ok. 200 000 Dariusza III; do 47 000 Aleksandra Wielkiego).
46 4 46