1.20% pojemności zbiornika w kształcie sześcianu o krawędzi 4m
jest wypełnione wodą.Ile litrów jest w zbiorniku?

2. W 2,5 kg wodnego roztworu soli jest 20 dag soli.
Ilu procentowy jest ten roztwór?

3.W autokarze jadącym na wycieczkę znalazły się trzy Marty.co stanowi 7,5% wszystkich uczestników wycieczki.Ile osób pojechało na wycieczkę?

3

Odpowiedzi

2009-12-07T20:13:02+01:00
7,5% - 3
100% - x

x= 100%*3:7,5%= 300:7,5=40
2009-12-07T20:17:40+01:00
1.
20%*(4cm*4cm*4cm)=0,2*64cm³=12,8cm³=0,0128dm³=0,0128litra

2.
2,5kg-250dag

20/250*100%=8%

3.

7,5%*x=3
0,075x=3 I:0,075
x=40
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:17:58+01:00
1. najpierw trzeba obliczyć objętość całego sześcianu
V=a*a*a
4m=40dm
V=40dm*40dm*40dm=64000dm3=64 000l

2.2,5kg=250dag
a więc 20/250*100%=8%
ODP:stężenie procentowe tego roztworu wynosi 8%

3. 3 osoby to 7,5%
a więc 6 osób to 15%
2 osoby to 5%
to wówczas 100% to 40 osób

ODP: na wycieczkę pojechało 40 osób.
1 5 1