Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:20:58+01:00
86-32=54
54:2=27
27 - liczba protonów

Ten pierwiastek to Kobalt (Co), położony w grupie 9 i okresie 4.
2009-12-07T20:33:05+01:00
Suma czastek to n + e + p
czyli p+e to jest 86-32=54
wiemy rowniez, ze jesli to nie jest izotop, to liczba e jest rowna liczbie e
czyli 54/2=27
to jest liczba atomowa pierwiastka, ktora wskazuje liczbe zarowno e, jak i p.
liczba atomowa to rowniez kolejna liczba pierwstkow w ukladzie okresowym
czyli wychodz, ze to kobalt /Co/