Witajcie, ostatnio bylem chory a jutro raszpla zbiera zeszyty i nie rozumiem do konca... Prosze o pomoc w zadaniu (wszystkie dane prosze zapisac)... Oto zadanie:

2/96.
Pomnóż obie strony rownania przez taka liczbe, aby wspolczynnik przy zmiennej y byl rowny (-2).

a)x+2y= -13
b)3x+y=-5
c)-x+4y=2
d)x-0.5y=1
e)3x-3y=1
f)x+0.75y=0

Prosze o rozwiazania ;)

Pozdrawiam i z gory dziekuje ;]

3

Odpowiedzi

2009-12-07T20:17:43+01:00
A) -1
b) -2
c) -1/2
d) 4
e) 2/3
f) 8/3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:21:30+01:00
A)x+2y= -13 | ×(-1)
-x-2y=13

b)3x+y=-5 |×(-2)
-6x-2y= 10

c)-x+4y=2 |× (- 0,5)
0.5x -2y= -1

d)x-0.5y=1 |× 4
4x- 2y= 4

e)3x-3y=1 |× 2/3
2x-2y= 2/3

f)x+0.75y=0 | × (-8/3)
2 5 2
2009-12-07T20:36:22+01:00
A)x+2y= -13 *(-1)
-x-2y=13
b)3x+y=-5 *(-2)
-6x-2y=10
c)-x+4y=2 /-2
0,5x-2y=-1
d)x-0.5y=1 *4
4x-2y=4
e)3x-3y=1 * 2/3
2x-2x=2/3
f)x+0.75y=0 * -2 2/3
-2 2/3x -2y=0