W tabeli są trzy kolumny
Wydarzenia . Przyczyna . Skutki
. .
. .

Trzeba w np: wydarzenia wpisać jakieś wydarzenie historyczne np chrzest polski a w następnej przyczyne tego chrzestu i jaki jest tego skutek potrzeba mi 6 przykładów

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-02T18:04:25+02:00
1. Reformacja w Niemczech | Zakłamanie Kościoła Katolickiego | Konflikt między Kościołem Katolickim a Protestanckim
2. Wyprawy krzyżowe | Chrystianizacja Bliskiego Wschodu | Śmierć wielu ludzi
3. Odkrycie Ameryki | Poszukiwanie nowych terenów przez europejczyków | Odkrycie wielu nowych roślin i początek masowego niewolnictwa
4. Herbata Bostońska | Chęć stworzenia nowego suwerennego państwa niezależnego od Anglii | Formowanie się przyszłych Stanów Zjednoczonych
5. Wojna secesyjna | Chęć zrzucenia niewolnictwa | Ponowne Zjednoczenie USA i zdjęcie niewolnictwa
6. Odkrycie Druku | Chęć przyspieszenia procesu tworzenia książek | Spopularyzowanie czytania i mniejsze koszty produkcji książek.
8 4 8
2009-09-02T18:23:44+02:00
1.
Wydarzenie: Misja Biskupa Wojciecha, 997r.
Powód: Głoszenie Wiary w Państwie Pruskim.
Skutek: Śmierć Biskupa, poprzez Torturowanie.

2.
Wydarzenie: Wydanie Testamentu (Bolesław Krzywousty) 1138r.
Powód:Śmierć Bolesława Krzywoustego 1138r.
Skutek: Rozbicie Dzielnicowe

3.
Wydarzenie:Przyjazd 2 uczonych z bizancjum 863r.
Powód: Prośba Księcia Rościsława, o przetłumaczenie biblii
Skutek: Przyjazd dwóch uczonych (Metoda i Cyryla) do państwa wielkomorawskiego, przetłumaczenie biblii z łaciny na język słowiański, opracowanie słowiańskiego alfabetu, oraz alfabetu "Cyrlica"

4.
Wydarzenie:Zjazd Gnieźnieński 1000r.
Powód: wiem że także z powodu śmierci biskupa Wojciecha (ale nie pamiętam istotniejszego powodu).
Skutek: Bolesław chrobry otrzymuje "insygnia królewskie" W podręczniku na rysunku chyba nawet są podane (jabłko, korona i chyba berło) i powstanie biskupstw w Wrocławiu, Krakowie, Kołobrzegu i arcy biskupstwa w Gnieźnie.

5.Wydarzenie: Konflikt Bolesława Śmiałego z Biskupem Krakowskim Stanisławem, którego Bolesław Śmiały kazał poćwiartować.
Powód: Bolesław Śmiały myślał że Biskup kryje przed nim jakiś spisek.
Skutek: ucieczka króla na Węgry.

6.Wydarzenie: Zawarcie uni Polsko - Litewskiej (Personalnej) w 1385r.
Powód: Wspólny Wróg (Prusy)
Skutek: Książe Jagiełło obejmuje tron w Polsce.

Nie wiem czy do końca dobrze :), Trochę w latach polatałem, ale tak mało rok temu pisałem w zeszycie bo wszystko z lekcji pamiętałem :).

6 4 6
2009-09-02T19:08:45+02:00
Wydarzenie: podzielenie na dzielnicę państwa polskiego.


przyczyna: Król bał się o wojny o tron między synami


skutek: osłabienie państwa polskiego