Odpowiedzi

2009-09-02T18:12:10+02:00
96g/3*2=64g-tyle KNO₃należy rozpuścić w 100g wody
to odpowiada ok 40 stopnią Celcjusza
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-02T18:34:54+02:00
Musisz ułożyć odpowiednią proporcję.
W tabelach rozpuszczalności, rozpuszcalność substancji zawsze jest podawana w odniesieniu do 100g wody.

Więc skoro w 150g wody mamy rozpuscic 96g soli, to należy obliczyć ile soli rozpuści się w 100g wody, a co za tym idzie otrzymamy temperaturę w jakiej zajdzie proces, o która chodzi w zadaniu ;)

150g wody - 96g soli
100g wody - x g soli

x= 64g soli

Odczytując z tabeli rozpuszczalności temperaturę w jakiej rozpuszcza się 64g azotanu potasu otrzymujemy odpowiedź. Jest to 313K, równowartość 40°C.


Pozdrawiam,
matteushq ;)
6 4 6