Odpowiedzi

2009-09-02T18:24:36+02:00
Przyczyny:
Coraz droższe podatki nakładane przez Turcję na przewóz przypraw, skłoniło króla Hiszpanii aby sfinansować podróż kolumba do dotarcia do Indii przez Ocean Atlantycki.

Skutki:
Odkrycie nowego kontynentu,
Tańszy dostęp do przypraw,
Wykorzystywanie Indian i Afrykańczyków do wydobywania złota,
Zasiedlanie terenów Ameryki
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-02T18:29:28+02:00
A)
-Chęć odkrycia drogi morskiej do Azji (aby uniknąć opłat celnych).

b)
-Odkrycie nowego kontynentu- Ameryki Południowej
-Odkrycie wielu nieznanych wcześniej gatunków zwierząt i roślin
-Odkryto wiele chorób, na które europejczyk jest nieodporny
-Początki wielkiego niewolnictwa ludzi pochodzenia Afrykańskiego
-Nowe tereny do uprawy roślin
-Rozwój cywilizacji europejskiej
-Odkrycie złóż złota
-Wojny z tubylców z kolonialistami


2009-09-02T18:36:02+02:00
Przyczyną odkrycia Ameryki przez Kolumba było poszukiwanie drogi morskiej do Indii. Kolumb wierzył, że Ziemia jest okrągła i dotrze do Indii płynąć na zachód, nie przewidział jednak, że po drodze znajduje się Ameryka.

Wydarzenie to zapoczątkowało erę odkryć geograficznych. Do Europy napłynęło wiele egzotycznych towarów: przypraw, kakao, tytoniu. Aby jednak handlować takimi dobrami, trzeba było najpierw przepłynąć ocean. To napędziło rozwój sztuki żeglarskiej. Kolejnym skutkiem było podbicie Inków i Azteków przez konkwistadorów oraz napływ europejskiej ludności na nowo odkryty kontynent. Sukces Kolumba zachęcił także innych do dalszych odkryć.