1.Oblicz pole równoległoboku, w którym wysokość jest o 6 cm dłuższa od podstawy, a podstawa jest trzy razy krótsza od wysokości.

2.Wysokość trapezu prostokątnego jest równa 8cm i jest 2 razy dłuższa od górnej podstawy, ale o 2cm krótsza od podstawy dolnej. Jedno z ramion trapezu jest równe podstawie dolnej. Oblicz obwód trapezu.

3.W deltoidzie o polu 25 cm[2] jedna z przekątnych ma długość 10 cm. Jaka jest długość drugiej przekątnej?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:26:25+01:00
1.
h=a+6
h=3a

3a=a+6
2a=6
a=3

h=9

2. To podstawy maja 4 i 10 wiec obwod wynosi 4+8+10+10=32
2009-12-07T20:27:03+01:00