1.Co według cb oznacza słowo biblia?
2.Z jakich częsci sklada sie biblia?
3.Co to jest Ewangelia?
4Wymien Ewangelistów
5.Jaka jest tematyka StaregoTestamentu
6.W ajkim jeszyku została napisana?

Daje 10 pkt czekam na odopwedzi
To musze miec na dzis.Pomocy czekam na opowiedz

3

Odpowiedzi

2009-12-07T20:34:40+01:00
1 według mnie biblia to bardzo stara księga zawierająca bardzo ważne wartości dla każdego człowieka.
2. Nowy i Stary Testament
3. sprawozdanie z dziejących się wydarzeń przez konkretną osobę.
4. Jan, Łukasz, Mateusz, Marek
5. wszystkie wydarzenia przed narodzinami Jezusa Chrystusa
6. w arabskim
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:38:33+01:00
1.Co według cb oznacza słowo biblia?
*Biblia jest to święta księga, sacrum dla wszystkich katolików, zawiera w sobie wskazówki, mówiące jak żyć aby doczekać życia wiecznego.
2.Z jakich części składa się biblia?
*Biblia składa się ze Starego i Nowego Testamentu.
3.Co to jest Ewangelia?
*Ewangelia oznacza dobrą nowinę.
4Wymien Ewangelistów
*Mateusz
*Marek
*Łukasz
*Jan
5.Jaka jest tematyka Starego Testamentu
*opowiada o powstaniu świata, zawiera księgi dydaktyczne.
6.W jakim języku została napisana?
*Hebrajski
*Aramejski
*Grecki
1 5 1
2009-12-07T20:39:06+01:00
1. Słowo ''Biblia'' kojarzy mi się z biblioteką, a dokładniej z księgą.
2.Biblia składa się ze Starego i Nowego Testamentu.
3.Ewangelia jest to Słowo Boże.
4. Ewangeliści to: św.Jan,św. Mateusz,św. Marek iśw. Łukasz.
5.Tematyka ta jest przedstawieniem życia Jezusa Chrystusa na /ziemi i w niebie. Jak urodził się i jak umierał, jak on żył.
6.Biblia napisana została po łacinie.