Odpowiedzi

2009-12-07T20:42:34+01:00
Łączna długość pociągów = 300 m + 50 m = 350 m
łączna prędkość mijania = 72 km/h + 54 km/h = 126 km/h = 35 m/s
s- droga = 350 m
v - prędkość = 35 m/s
t - czas mijania = s/v = 350/35 = 10 s
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:46:40+01:00
DANE:
v1 =72km/h = 20m/s
v2 = 54km/h = 15m/s
S1 = 300m
S2 = 50m
Szukane: t = ?

S = S1 + S2 //Bo pociąg jadący 50km/h aby wyminąć ten drugi musi przebyć jego długość plus jeszcze swoją długość (narysuj to sobie, to będzie to widać).
S = 300m + 50m = 350m

Zakładam, że pociągi jadą z na przeciwka.
Vw = 20m/s + 15m/s = 35m/s //Obliczamy prędkość względną

t = S/Vw
t = 350m/35m/s
t = 10s

Odp. czas ten będzie równy 10s
3 5 3