Piotr ma 153 cm wzrostu i jest nizszy od marcina o 15 % . Gdy stanął na słupku okazało sie ze jest o 15 % wyższy od marcina .Jaka wysokosc ma slupek?

pliss mam jutro sprawdzian z matmy. Osoba, która odpowie DZISIAJ jako pierwsza wybiore ja jako najlepszą odpowiedz
:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:38:55+01:00
X-15%x=153
85%x=153
x=180 wzrost Marcina

180m +15% *180=153+s
207=153+s
s=54
słupek ma 54 cm
3 3 3
2009-12-07T20:40:33+01:00
153 -85%
x -100%
x=153*100 /85
x=180

180-100%
z -115%
z=180*115 /100
z=207

207-180
słupek ma 27
2 4 2