Odpowiedzi

2009-12-07T20:40:45+01:00
Elementy morfotyczne krwi są wytwarzane w układzie krwiotwórczym, który obejmuje głównie szpik kostny czerwony, a także węzły chłonne, śledzionę, migdałki, grasicę. Muszą być stale wytwarzane; u człowieka długość ich życia wynosi od kilku godzin do kilku lat.
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:42:36+01:00
Erytrocyty:
posiadaja hemoglobine, ktora ma zdolnosc wiazania tlenu => transportuja tlen po organizmie, rowniez transportuja dwutlenek wegla
leukocyty:
ochrona organizmu przed patogenami (wirusy, bakterie)
trombocyty:
uczestnicza w procesie krzepniecia krwi

;pp
32 3 32