Trasę z Łap Wielkich do wsi Łapino
Dziś parostatkiem można ptrzepłynąc.
z Łap Wielkich płynie sięz prądem Łyny,
Ta częśc wycieczki trwa 2 godz.
Chwila postoju we wsi Łapino
I można w drogępowrotną płynąc.
jednak z powodu nurtu tej Łyny
Powrót trfa dłużej o pół godziny.
40 mil jest z Łap do Łapina.
Z jaką prędkościąpłynie ta Łyna.

Proszę o rozwiązanie za pomocą układów równań!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-07T20:42:10+01:00
Analiza;
24 h- czas z łap wielkich do łapina
2,5 h-czas z łapina do łap wielkich
40 mil- trasa między mijscowościami
19 2 19
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:45:20+01:00
Vs predkosc statku
vr predkosc rzeki

vs+vr=40/2
vs-vr=40/2,5
2vs=36
vs=18

vr=18-16=2
56 2 56