Odpowiedzi

2009-12-07T20:42:20+01:00
Sylwester — imię męskie pochodzenia łacińskiego. Wywodzi się od łacińskiego przydomka silvestris oznaczającego "człowiek żyjący w lesie", "dziki". Poświadczone w Polsce od 1220 roku. Dawniej uważano, że imię Lasota powstało jako odpowiednik znaczeniowy Sylwestra, jednak Lasota jest poświadczony w dokumentach wcześniej i był szerzej nadawany. Istnieje dziesięciu świętych Sylwestrów, patronów tego imienia.

tak na początek 5zdań :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:52:35+01:00
Sylwester - noc z 31 grudnia na 1 stycznia,obchodzone sa wtedy imieniny Sylwestra . Świętuje się koniec starego roku i początek nowego. Stanowi okres hucznych zabaw, toastów, sztucznych ogni, petard. Organizowane są również bale sylwestrowe.Nazwa tego świeta miała powstac od papieża Sylwesta I , Sylwestra II , Sylwestra III ..Jest to swięto miedzynarodowe , obchodzone w wielu państwach .Tradycyjnie o godzinie 24 00 zegnamy stary rok a witamy nowy , wypijajac przy tym kieliszka szampana ktory czczimy te swięto .

;-* . Dasz najlepsza , troche sie napracowałam ; ).
1 5 1