Zad 12
Poniżej podano wymiary kilku prostokątów. Dla każdego z nich oblicz stosunek długości krótszego boku do dłuższego. odszukaj pary prostokątów podobnych.
1. 12cm x 9 cm
2. 6 m x 12 m
3. 1,5 m x 7,5 m
4. 15cm x 0,6 m
5. 4 cm x 8 mm
6 5,4m x 7,2 m



2

Odpowiedzi

2009-12-07T20:45:35+01:00
1. 9cm/12cm = 3/4
2. 6cm/12cm = 1/2
3. 1,5m/7,5m = 1/5
4. 0,15m/0,60m = 1/4
5. 8mm/40mm = 1/5
6. 5,4m/7,2m = 3/4

Pary prostokątów podobnych: 3 i 5 oraz 1 i 6
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:49:47+01:00
Poniżej podano wymiary kilku prostokątów. Dla każdego z nich oblicz stosunek długości krótszego boku do dłuższego. odszukaj pary prostokątów podobnych.
1. 12cm x 9 cm
k=9/12
k=3/4

2. 6 m x 12 m
k=6/12
k=1/2

3. 1,5 m x 7,5 m
k=1,5/7,5
k=1/5

4. 15cm x 0,6 m
15cm x 60cm
k=15/60
k=1/4

5. 4 cm x 8 mm
40 mm x 8 mm
k=8/40
k=1/5

6. 5,4m x 7,2 m
k=5,4/7,2
k=0,6/0,8
k=3/4

Prostokąty podobne to prostokąt 1 i 6
oraz 3 i 5
27 4 27