Do form rzeczownika rycerz i przymiota rycerski dopasuj odpowiednieokreślenia: bez skazy , być pasownanym , serca , nieustraszony , honor , być czyimś , pieśń , być wiernym , czyny , legendarny , płaszcza i szpady Z każdym frazeologizmem zbuduj zdanie.

2

Odpowiedzi

2009-12-07T20:50:36+01:00
Rzeczownik rycerz: bez skazy, być pasowanym, serca, nieustraszony, być czyimś, być wiernym, legendarny.

Przymiotnik rycerski: honor, pieśń, czyny, płaszcza i szpady.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:55:20+01:00
RYCERZ
bez skazy, być pasowanym, serca, nieustraszony, być czyimś, być wiernym, legendarny, płaszcza i szpady
RYCERSKI/A/IE
honor, pieśń, czyny,

-MOJ KOLEGA ZACHOWUJE SIE JAK RYCERZ BEZ SKAZY.
-w dawnych czasach kazdy mlodzieniec marzyl o tym, by byc pasowanym na rycerza.
- byc jak rycerz serca.
-ludzie bronia innych jak nieustraszeni rycerze.
-Zbyszko byl rycerzem Danuśki.
-na poczatku istnienia panstwa polskiego rycerze byli wierni wobec swego kraju.
- legendarny rycerz Roland nawiazuje do sredniowiecznego idealu slugi Bozego.
- dawniej byli rycerze zarowno plaszcza, jak i szpady.
-za dawnych czasow honor rycerski to jedna z najnardziej pozadanych cech.
-niektore rycerskie piesni sa parafrazowane i przedstawiane nawet w naszych czasach.
-czyny rycerskie czesto przewyzszaly najsmielsze oczekiwania.
5 3 5