1.Jaką długość ma bok trójkąta równobocznego o obwodzie 36 dm..?
b) Ogwód trójkąta równoramiennego jest równy 40 cm, jego ramię ma długość 15 cm.Jaką długość ma podstawa.?
c)Obwód trójkąta równoramiennego jest równy 50cm, jego podstawa ma długość 14cm.Jaką długośc ma ramie...?

Poomocy Praca domowa Upss ;*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:48:27+01:00
1.Jaką długość ma bok trójkąta równobocznego o obwodzie 36 dm..?
36dm : 3 = 12 dm
każdy bok ma 12dm czyli 120cm.

b) Ogwód trójkąta równoramiennego jest równy 40 cm, jego ramię ma długość 15 cm.Jaką długość ma podstawa.?
40-2*15 = 40-30 = 10
podstawa ma 10 centymetrów.

c)Obwód trójkąta równoramiennego jest równy 50cm, jego podstawa ma długość 14cm.Jaką długośc ma ramie...?
50cm - 14cm = 36cm
36cm : 2boki = 18cm
Ramiona mają po 18cm.
6 4 6
2009-12-07T20:51:02+01:00
1) Trójkąt ma 3 boki więc 36dm :3 = 12 dm.Bok trójkąta wynosi 12 dm
2)Trójkąt rownoramienny ma 2 boki równe. Skoro jego bok wynosi 15cm więc 2 boki wynoszą 30cm. Podstawa wynosi 40 cm - 30 cm = 10 cm
3) 50 cm - 14 cm = 36 cm
36cm : 2 = 18 cm
4 5 4
2009-12-07T20:52:21+01:00
1) 36dm:3= 12 dm -jeden bok
b) 40 cm- 30 cm= 10cm podstawa
c) 50cm - 14cm = 36cm
36cm : 2 = 18cm jedno ramię
4 4 4