6. Jaką liczbą należy zastąpić literę a w podanym układzie równań, aby orzymać układ nieoznaczony ?
{4x - 6y = 1
{6x - 9y = a

7. Dla jakich całkowitych wartości b rozwiązaniem danego układu równań jest para liczb całkowitych ?
{bx + y = -5
{x - y = 6

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:53:13+01:00
6. Jaką liczbą należy zastąpić literę a w podanym układzie równań, aby orzymać układ nieoznaczony ?
{4x - 6y = 1 /:2
{6x - 9y = a /:3

2x-3y=0,5
2x-3y=1/3 a

zatem 1/3a=1/2
stad a=1,5


7. Dla jakich całkowitych wartości b rozwiązaniem danego układu równań jest para liczb całkowitych ?
{bx + y = -5
{x - y = 6

dla b=0
3 3 3
2009-12-07T21:27:02+01:00
{4x - 6y = 1 *(-3)
{6x - 9y = a *2

-12x+18y=-3
12x-18y=a
0=-3-a
3=-a
a=-3 odp. dla a=-3

{bx + y = -5
{x - y = 6

bx-x =-5-6
x(b-1)=-11
x=-11/(b-1) b-1 nie rowna sie zero, b nie rowna sie 1
sprawdzmy dla poszczegolnych wart. b
b=2 x=-11/1 = -11
b=3 x=-11/2 - nie pasuje
b=12 x=-1
b=0 x= -11/-1= 11
b=-10 x= -11/-11 = 1
odp. b=2, b=12, b=0, b=-10



W 100% OK!!
2 3 2