1.Kupiec zakupił towar za 725 złoty i odsprzedał go z 14% zyskiem.
Ile złoty zarobił kupiec?
2.
Aby uzyskać stop zwany brązem,należy wymieszać miedź z cyną w takim sposób,ze 78% stopu stanowi miedź,a resztę cyna.
Oblicz ile kilogramów miedzi należny stopić z 110kg cyny aby otrzymać brąz na nową rzeźbę.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:57:32+01:00
1.Kupiec zakupił towar za 725 złoty i odsprzedał go z 14% zyskiem.
Ile złoty zarobił kupiec?

725złotych * 14% = 101,5 złotych zarobił kupiec.
Lub inaczej: 725+14 zł% = 826,50zł
826,5 - 725 = 101,5złotych

2.
Aby uzyskać stop zwany brązem,należy wymieszać miedź z cyną w takim sposób,ze 78% stopu stanowi miedź,a resztę cyna.
Oblicz ile kilogramów miedzi należny stopić z 110kg cyny aby otrzymać brąz na nową rzeźbę.

78% brąz
22% cyna

110kg = 22%
110 : 22 = 1% całości stopu
1% = 5kg

5*78 = 390kg
lub inaczej:
100% = 5*100
100% = 500kg

500kg - 110kg cyny = 390kg brązu.

Obie opcje są poprawne. Pozdrawiam :)
1 5 1
2009-12-07T21:00:22+01:00
Zad 1
100% - 725zł
14% - x

x= 14*725:100=10150:100=101,5zł
Odp Kupiec zarobił 101,5zł.

zad.2
22% - 110 kg
78% - x

x=78*110:22=8580:22=390
Odp. Nalezy stopic 390 kg miedzi.
1 5 1