Promocja trwa (Część druga zadań):
1. Ze zbioru liczb naturalnych 1-100 wybieramy jedną. Jakie jest prawdopodobnieństwo, że będzie ona podzielna przez 2 lub przez 5?

2. Spośród wierzchołków sześciokąta foremnego wybieramy dwa. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wybrane pkt wyznaczą przekątną tego wielokąta?

3. Spośród dzielników naturalnych liczby 36 wybieramy jeden. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wylosowana liczba będzie dzielnikiem liczby 12?

4. Ile jest liczb pięciocyfrowych, o niepowtarzających się cyfrach?

5. W rzędzie ustawiamy 5 osób. Ile jest takich ustawień, aby osoby A i B stały obok siebie?

6. Mediana zestawu danych 2,5,5,3,6,4,8,9,2,1 jest równa?

7. Średnia ważona liczb 1,3,6 z wagami odpowiednio 0,3,0,6,0,1 jest równa?

8. Ile przekątnych ma graniastosłup prawidłowy sześciokątny?

9. Na ile sposobów grupa czterech osób może się ustawić w kolejce do kasy biletowej?

10. Ile wyrazów czteroliterowych ożna ułożyć z liter wyrazu TATO?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-02T19:41:47+02:00
1. Ze zbioru liczb naturalnych 1-100 wybieramy jedną. Jakie jest prawdopodobnieństwo, że będzie ona podzielna przez 2 lub przez 5?
- 0.6

2. Spośród wierzchołków sześciokąta foremnego wybieramy dwa. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wybrane pkt wyznaczą przekątną tego wielokąta?
- 3/5

3. Spośród dzielników naturalnych liczby 36 wybieramy jeden. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wylosowana liczba będzie dzielnikiem liczby 12?
- 2/3

4. Ile jest liczb pięciocyfrowych, o niepowtarzających się cyfrach?
- 27216

5. W rzędzie ustawiamy 5 osób. Ile jest takich ustawień, aby osoby A i B stały obok siebie?
- 48

6. Mediana zestawu danych 2,5,5,3,6,4,8,9,2,1 jest równa?
- 4

7. Średnia ważona liczb 1,3,6 z wagami odpowiednio 0,3,0,6,0,1 jest równa?
- 2.7

8. Ile przekątnych ma graniastosłup prawidłowy sześciokątny?
- 18

9. Na ile sposobów grupa czterech osób może się ustawić w kolejce do kasy biletowej?
- 24

10. Ile wyrazów czteroliterowych ożna ułożyć z liter wyrazu TATO?
- 12
12 1 12
2009-09-02T19:45:38+02:00
/| 0.6 | 3/5 | 3/6 | 27216 | 48 | 4 | 2.7 | 17 | 24 | 12 |\
\| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |/
6 1 6
2009-09-02T20:02:53+02:00
- 0.6
- 3/5
- 2/3
- 27216
- 48
- 4
- 2.7
- 18
- 24
- 12
jeśli jednak chciałbyś dostać obliczenia - pisz PW bo mam na brudno
8 2 8