Odpowiedzi

2009-12-07T20:58:14+01:00
Despotyzm-forma nieograniczonej i bezwzględnej władzy jednostki. Opiera się na przemocy i terrorze

Demokracja-rodzaj rządów, w którym władza należy do ogółu obywateli danego państwa
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T20:59:06+01:00
Despotyzm , forma nieograniczonej i bezwzględnej władzy jednostki. Opiera się na przemocy i terrorze wobec przeciwników, zmonopolizowaniu rządów przez władcę i jego najbliższe otoczenie.

Demokracja, ludowładztwo, termin określający rodzaj rządów, w którym władza należy do ogółu obywateli danego państwa
5 3 5
2009-12-07T21:00:14+01:00
Despotyzm- forma nieograniczonej i bezwzględnej władzy jednostki. Opiera się na przemocy i terrorze wobec przeciwników, zmonopolizowaniu rządów przez władcę i jego najbliższe otoczenie, dowolności w ustalaniu i egzekwowaniu praw.

Despotyzm bywa często utożsamiany z tyranią, rozumianą jako skrajna postać absolutyzmu. W starożytności związany był ze swoistą formą ustrojową państw Wschodu (np. Babilonii, Persji, Egiptu), opartą na koncepcji łączącej władzę monarchy z funkcją kapłana, będącego pośrednikiem pomiędzy bogami i ludźmi. W sensie pierwotnym i najszerszym despotyzm oznacza rządy sprawowane przez jednostkę.

Demokracja- (inaczej ludowładztwo) to termin określający rodzaj rządów, w którym władza należy do ogółu obywateli danego państwa.
5 3 5